Alman vatandaşı olurken adımızdaki Türkçe karakterleri koruyabilir miyiz?

Alman vatandaşı olurken adımız veya soyadımızdaki Ş,Ğ,I gibi Türkçe karakterleride muhafaza edebilir miyiz acaba diye hep düşünmüştüm. Halbuki Standesamt/Nüfus müdürlüğüne bir telefonla bu rahatlıkla öğrenilebilir. Ama çok enteresan olan ben böyle bir Türk ünlüye veya ünsüze rastlamadım hiç. Ünlü veya ünsüz harflerden bahsetmiyorum, kişilerden bahsediyorum. Fransızca bilmem ama Alman vatandaşı Fransız uyrukluların Fransız karakterleri koruduklarını biliyorum. Acaba Almanlar buna müsade ediyor mu, ya yoksa oradada mı bize çifte standart uyguluyorlar diye düşünmek istiyorum acizane macizane.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yıllara göre PKK tarafından şehid edilen Asker sayısı

Mustafa İslamoğlu'ndan ezber bozan zekat açıklaması