"Ben" idrâki ne demektir?

Ben idrâki kendine yakın olmak demektir. Kendine yakın olmayan Allah'a da yakın olamaz. İnsan şah damarına yakın olarak Allah'a da yakın olabilir. "Kişi kendin bilmek gibi irfan olmaz" düsturu budur. Bencillik demek değildir kasdedilen. Yasak olan bencilliktir ben değil.  Ben idrâki olmadan Kelime-i Şahadet olmaz. Ben demeden Şehadet edilemez. "Ben" olmadan şahit olunamaz.

"Allah'a şahit olacaksın ey kul, önce kendine şahit ol. Ben varım de ki, sana şahit olayım. Benim varlığım Allah'a şahit olmamın delilidir."

Ben idrâki olmadan insan gafletten kurtulamaz. Ben idrâki kendiliğinden oluşmaz. Mutlaka bir hatırlatıcı lazımdır. Kuran'ın bir ismide zikirdir. Bu Kuran'ın kendine verdiği isimdir: "Zikri biz indirdik. Kim Allah'ın zikrinden yüz çevirirse ona biz şeytanı odak yaparız. Ona dar bir bakış alanı sunarız. O tek dünyalı olur."

Kuran insan zihnini sürekli diri tutan bir dirilticidir. Kuran'ın çağrısı diriliiş çağrısıdır. Bu insanın bizzat kendisinden (Ben idrakinden) başlayan bir diriliştir.

"O sizi bir dirilişe çağırdığı zaman Allah ve Rasulüne icabet edin. Dirilten bir şeye (Vah'ye)  icabet edin."

Vahiy gelmeden önce Abdullah oğlu Muhammed'di, vahiy geldikten sonra alemlere Rahmet oldu. Bunu vahiy yaptı. Vahiy gelmeden önce iyi idi. Ama vahiy geldikten sonra aktif iyi oldu. Vahiy ona "Kalk ve uyar" dedi. "Kendine gel. iyiliği çoğalt" dedi. "Ben" idrâkini verdi ona.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yıllara göre PKK tarafından şehid edilen Asker sayısı

Mustafa İslamoğlu'ndan ezber bozan zekat açıklaması