Alman Prof. Dr. Klaus Püschel: Koronadan ölmüyorlar

 Hamburg şehrinde Adli Tıp Doktoru olan Prof. Dr. Klaus Püschel, yeni tip Koronavirüsü Sars-CoV-2'den veya Covid-19'dan öldü diye istatistiklere giren kişilerin hepsinin onlardan ölmediğini söyledi. Kendisi yüzden fazla virüsten öldü denilen kişiler üzerinde otopsi yaptı. Bunların hiç birinde de virüsten direkt ölenine rastlamadı.

''Ben bir bilim adamıyım ve bazı sonuç değerlendirmeleri yapıyorum. Ama ben olan gerçekler neyse onu söylüyorum. Gerçekler şu ki Hamburg’da bizde yüzden fazla Koronadan ölen ceset üzerinde çok ince araştırmalar yaptık. Bunların hepsi 50 ile 99 yaşları arasında, ortalama yaş 80 yaşıdır. Bunların hepsinin de ölümüyle ilişkili en az bir ve birçok başka hastalıkları vardı, gerçek bu. Bu insanların genel durumu iyi değildi. Kalp ve dolaşım sistemi hastalıkları, kalp krizi geçirmiş olanları, kalp damarı kireçlenmesi olanlar, çok büyük kalpli olanlar, kronik obskruktif akciğer hastalığı olanlar, karaciğer sirozu olanlar, böbrek yetmezliği olanlar, şeker hastalığı ve demanz gibi metabolik hastalıkları olanlar. Bunlar bağışıklık sistemini güçsüz bırakan durumlardır ve imün sisteminin yeterli çalışmadığı durumlardır. Tüm otopsi yaptığım hastalarda bu hastalıkları gördüm. Solunum sistemi enfeksiyonları da vardı, zatürre de. Zatürrede virüs kaynaklı enfeksiyon veya paralel bir bakteryel enfeksiyon bulgularına da rastladım.  Hastanenin steril olmayışından veya doktor tedavisi esnasında ortaya çıkan nozokomiyal enfeksiyonlar da vardı mesela. Oysa ki karşılaştırma yapıldığında bizdeki hijyen iyidir mesela ama yine de bunlar vardı. Akciğerde tromboz kaynaklı pulmonal emboliye de sık rastadık. Bundan dolayı üstüne basa basa hep söylerim, lütfen hareketli olun. Ben her şeyi bilemem. Korona olmadan ne kadar yaşayacaklardı onu bilemem. Ben sadece araştırdıklarımızın yaşam beklentisi sınırlıydı diyebilirim. Bir Başbakanın halkına biz şu an savaştayız demesini oldukça mantıksız buluyorum. Veya bir Şansöylenin (Angela Merkel) durumu son dünya savaşıyla karşılaştırması mantıksızdır. Şu anda tanıdığımız bir virus var. Bu şekliyle yeni bir virüs. Bize pandemi olarak geliyor ve bundan dolayı ona karşı daha titiz bir tutum takınacağız… ama korku ruhu yer. Birey olarak siz veya ben olağanüstü korkuya kapılmamıza gerek yok. İnsan yaşamında daha tehlikeli ve insanları meşgul eden çok daha fazla şeyler var.'' (Adli Tıp Doktoru Prof. Dr. Klaus Püschel)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yıllara göre PKK tarafından şehid edilen Asker sayısı

Mustafa İslamoğlu'ndan ezber bozan zekat açıklaması